tisdag 17 januari 2012

Crime City Rollers!








Malmös roller derby-tjejer under julmatchen. Första gången jag såg derby live. Magiskt. Jag och mitt sällskap satt i publiken och skrek lungorna av oss. Vi älskade det sanslöst. Och vårt lag vann!

Belgian Bob mfl, ni var så grymma...

Derby är för övrigt också världens bästa live-teckningsövning. Spelarna rör sig så fort att det gäller att frysa ett intryck i minnet under de tjugo-trettio sekunder som det tar att fästa det på pappret i en skiss. Nästan en sport i sig. Nästa gång ska jag försöka fånga personliga drag om jag kan, från den här omgången blev figurerna ett mishmash av olika kvinnor. Undantag är domaren till höger i bild fem och Frigg in Fury (Isa Engström) som kommentator i bild två.

Om jag hade ett derbynamn skulle det vara Slaktsyster.

Nästa bout är mot Paris och Göteborg den 11 februari i Baltiska hallen i Malmö!

http://www.crimecityrollers.com/2012/01/announcing-the-first-bout-of-the-year-paris-and-gothenburg/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar