måndag 19 november 2012

Uppföljning

Jag hade tänkt följa upp Malmö Feministiska Forum med att i bästa Sara Hansson-anda publicera mina anteckningar och skisser, men det får bli en annan dag, för jag har inte hunnit scanna dem ännu. (Gå däremot in och läs Saras på: http://hejasara.blogspot.se/2012/11/forverkliga-den-feministiska.html)

Ska däremot lite kort sammanfatta AltCom-festivalen med att den var helt fenomenal. Trots att jag hade sovit mindre än tre timmar natten innan första mässdagen. Trots att Sara Hausenkamp och jag satt vid konstiga fläkten som omväxlande försåg tältet med värme och råkall novemberluft utifrån och vi därför gick mellan att ha syrebrist och att huttra. Det betydde på det hela taget INGENTING, för jag pratade med hur många trevliga människor som helst, fick berätta om mina projekt för olika intresserade, köpte serier för nästan exakt alla pengar jag tjänade och fick nya arbetsuppdrag (som jag kommer att berätta mer om när de är utförda och klara). Kollektivet sålde Slampfanzines och Onanifanzines för glatta livet och det var mer än lovligt fint att få träffa några av dem kollektivare som bor norröver igen, de fattas mig annars. Och Dotterbolaget var där med nya ljuvliga fanzinet som bland annat innehåller det här:

Collagebitar till framsidan gjorda av bla Karin Nyberg, Rebecka Taft, 
Ellen Ekman, Julia Hansen och Anna Björck och jag!

Förresten ska Sara Hausenkamp och jag ta över världen nu. Vi har insett att det är det enda möjliga när våra fantasivärldar liksom dras till varandra som två skeva, växande organismer som är på samma gång hungriga och övergödda. Tills det händer kan jag bara be alla att gå in och titta på Saras wünderland på:

http://sarahausenkamp.blogspot.se/

  Sara och jag på AltCom.
  

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig nu (för att jag är så exalterad), men jag ser så OTROLIGT mycket fram emot att få se våra världar bilda en ny, helt fantastisk, episk värld!!!!

    SvaraRadera
  2. De kommer att vara som ett svart hål och en supernova på samma gång! Det kommer bli så jävla fint!! :D

    SvaraRadera