tisdag 10 september 2013

Abigail Adolfsson

Vi har fått skapa karaktärer och seriestrippar utifrån kontaktannonser de här två veckorna i skolan. Jag valde en kvinna som söker en man och som har helt fantastiska krav på hur han ska vara och förhoppningar om hur deras gemensamma tillvaro kommer att bli. Vill understryka att jag verkligen menar att de är fantastiska på riktigt, utan ironi. Jag tycker hon är modig och verkar vara en intressant person.

Utifrån hennes annons skapade jag Abigail Adolfsson.

Det här är första serien som hon kommer till liv i (en ofärdig renritning):





Vi har hållt på mycket med komposition och dylikt den här veckan och jag ska jobba vidare på det i den här seriestrippen. Men det känns bra att visa upp den så här på vår redovisning inför klassen imorgon. Överlag börjar jag bli mindre rädd för att visa saker som inte är helt klara eller visa upp saker som inte lyckades fullt ut. Det känns mer och mer som att det bara är positivt och generöst att bjuda in andra att begrunda dem tekniska detaljerna tillsammans med mig. Så får jag samma av dem.

Samtalen runt bilderna är bland det bästa jag vet. Det är de som gör det så himla värt att gå i skolan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar