måndag 27 januari 2014

De skapande



Två nya akvareller som jag gjorde igår. Egentligen borde jag inte teckna, för jag har en sorts arbetsskada i armen som kommer sig av ritande och klick på datorn. Hej hurra vad bra för mig det går! (Alltså egentligen har jag ju det helt gött, det är bara att jag har så svårt att låta bli tecknandet.) Imorgon ska jag till läkaren och låta henom kolla. Hoppas att resultatet blir att hen säger: Vila, smörj på det här så är du frisk om tre dagar. 

I alla fall: 

Karaktärerna på första bilden ovan är performancekonstnärer som provar kläder och peruker till olika uppföranden. (Om någon undrar vad det mörka fältet nedanför munnen på den personen som står längst till vänster är, så kan jag avslöja att det är en kroppsstrumpa, inte en skugga.) 

Kvinnan på nedersta bilden är klubbsångerska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar